• Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • De school
    • Kernwaarden
    • Identiteit
    • Team
    • Nieuws
    • Ervaringen
    • Ouderbetrokkenheid
    • In samenwerking met…
    • Inschrijfprocedure
  • Agnes Uniek
    • Cultuur
    • Engels
    • De Vreedzame School
    • De leerlingenraad
    • Excellente leerlingen
    • Schoolbibliotheek
    • Moestuin
    • Afvalvrije school
    • Passend onderwijs
  • Wat wil je weten?
  • Werken bij
  • Contact

Agnesschool IJsselstein

Header Rechts

  • Home
  • De school
    • Kernwaarden
    • Identiteit
    • Team
    • Nieuws
    • Ervaringen
    • Ouderbetrokkenheid
    • In samenwerking met…
    • Inschrijfprocedure
  • Agnes Uniek
    • Cultuur
    • Engels
    • De Vreedzame School
    • De leerlingenraad
    • Excellente leerlingen
    • Schoolbibliotheek
    • Moestuin
    • Afvalvrije school
    • Passend onderwijs
  • Wat wil je weten?
  • Werken bij
  • Contact

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

Voor alle scholen van de Stichting Trinamiek is een klachtenregeling van kracht voor iedereen die deel uitmaakt van de schoolgemeenschap. Dit zijn leerkrachten, directie en ander personeel, en ook ouders/verzorgers, leerlingen, vrijwilligers etc.. De bedoeling van de regeling is ervoor zorg te dragen dat eventuele klachten op een zorgvuldige wijze worden behandeld. Dat is in het belang van de rechtstreeks betrokken personen en werkt ook door in de schoolgemeenschap als geheel. Een klacht kan gaan over zorg of ongenoegen, een gedraging, een beslissing of het juist niet nemen van die beslissing door een ander, die ook deel uitmaakt van de schoolgemeenschap. Het kan gaan over klachten die te maken hebben met de didactische en/of pedagogische en/of organisatorische aanpak op school, maar ook over: onheuse bejegening, pesten, mishandeling, discriminatie, (seksuele) intimidatie of inbreuk op de privacy.

 

Als er een probleem of geschil is ontstaan, moet natuurlijk in beginsel worden geprobeerd dat op te lossen door rechtstreeks overleg tussen de betrokkenen. Soms lukt dat niet of is het probleem of geschil zodanig dat de hulp van een ander daarbij nodig is. De schoolleiding is dan de eerst aangewezene om te bemiddelen. Voor het bespreken van de klacht en het bijbehorende schema verwijzen wij naar https://trinamiek.nl/over-trinamiek/regelingen/.

Tags: klachtenregeling, klacht

« Wat kan het jeugdteam voor mij betekenen?
Wat is en doet de leerlingenraad voor de Agnesschool? »

Agnesschool

Zomerdijk 43

3402 MJ IJsselstein

030-6881362

directie@agnesschool.nl